Top klausimai. Sąskaitų rašymas

Pradėjus verslą koncentruojamės į tai ką geriausiai žinome. Deja pradedantys verslininkai susiduria su sritimis, kuriose trūksta žinių. Viena tokių yra sąskaitų rašymas.

Kaip rašomos sąskaitos, kur gauti šabloną?

Sąskaitų išrašymui galite naudoti šabloną arba išrašyti per nemokamas programas internetu. Jei planuojate veikti tarptautinėje rinkoje naudokite sąskaitos šabloną lietuvių/anglų kalbomis. Išrašant sąskaitą, privaloma nurodyti:

  • Išrašymo datą
  • Seriją ir numerį
  • Prekių (paslaugų) pardavėjo kontaktus (įmonės pavadinimas, kodas, adresas, PVM kodas (jei turi) arba vardas, pavardė ir nuolatinė gyvenamoji vieta (jei fizinis asmuo)
  • Prekių (paslaugų) pirkėjo kontaktus (įmonės pavadinimas, kodas, adresas, PVM kodas (jei turi) arba vardas, pavardė ir nuolatinė gyvenamoji vieta (jei fizinis asmuo). Jei Pirkėjas atsisako pateikti duomenis galima parašyti „ANONIMAS“
  • Parduodamų prekių (paslaugų) pavadinimas, kiekis, kaina. Jei esate PVM mokėtojas kaina prieš PVM, PVM tarifas, PVM suma ir kaina viso
  • Jei esate PVM mokėtojas ir parduodate prekę (paslaugą), kuri neapmokestinama PVM kodu, būtina nurodyti direktyvą arba PVM nuorodą

Kokius numerį ir seriją nurodyti ?

Sąskaitos faktūros serija gali būti sudaroma iš raidžių ar skaitmeninių simbolių, arba tik skaitmenų. Numeraciją ir seriją būtina patvirtinti įsakymu. Tai yra vidinis įmonės dokumentas. Įsakymą pasirašo įmonės vadovas ir saugo prie vidinių įmonės dokumentų.

Ką rašyti PVM eilutėje, jei nesu PVM mokėtojas?

Jei nesate PVM mokėtojas sąskaitoms naudokite sąskaitų faktūrų šabloną.

Ar būtina nurodyti pareigas ir pavardę?

Vardas ir pavardė sąskaitoje yra privalomas rekvizitas jei veikiate kaip fizinis asmuo. Pareigos nėra privalomas rekvizitas. Jei veikiate kaip įmonė, nurodykite įmonės pavadinimą, kodą, adresą, jei turite – PVM kodą.

Ar būtina pasirašyti?

Pasirašyti ant sąskaitų yra neprivaloma. Pasirašyti galima, kai to prašo paslaugos pirkėjas.

Ką daryti, jei sąskaitos neapmokėjo?

Jei išrašius sąskaitą už suteiktas prekes/paslaugas nesulaukėte apmokėjimo, peržiūrėkite savo sutartį (jei tokią turite) – kokias priemones taikote, jei klientas vėluoja atsiskaityti. Priminkite tai klientui. Jei klientas vis tiek Jus ignoruoja, galite kreiptis į skolos išieškotojus arba pradėti teisminį procesą. Svarbu turėti visus įrodymas apie suteiktas paslaugas ar parduotas prekes.

Ką daryti su sąskaitomis, ar jos bus reikalingos?

Sąskaitos yra dokumentas, įrodantis Jūsų pajamas. Jos turi būti saugomos 10 metų (elektroniniu ar popieriniu formatu). Jei esate PVM mokėtojas, deklaruoti pajamas privaloma kas mėnesį, jei ne – galite deklaruoti kartą metuose.

Kas yra išankstinė sąskaita ir kada ją rašome?

Kai norima gauti dalinį ar visą mokėjimą, prieš paslaugų/prekių pardavimą rašoma išankstinė sąskaitą​. Jei apmokėjimo nesulaukėte, tai paslaugų/prekių pardavimas neįvyksta, o išankstinę sąskaitą galite anuliuoti, nes ji nėra griežtos atskaitomybės dokumentas.

Dalintis:

„Buhalterės.lt“ programėlė

  • Valdykite apskaitos dokumentus
  • Susisiekite su buhalteriu
  • Sužinokite svarbiausias mokesčių naujoves