Kaip sukurti sėkmingą įmonės pavadinimą?

Nors apie knygą siūloma nespręsti pagal viršelį, o žmogaus nevertinti pagal išvaizdą, pirmasis įspūdis vis dėlto yra labai svarbus. Įmonės, įstaigos ir organizacijos pirmiausia save pristato pavadinimu, tačiau ne visoms pavyksta rasti tinkamus reprezentatyvius žodžius. Tad net ir profesionaliausiems ir geriausiai savo sritį išmanantiems verslininkams tenka susidurti su sunkumais, kai jų pavadinimas yra nepriimtinas, neįsimenantis arba per sudėtingas tikslinei auditorijai.

Atskleisime svarbiausius sėkmingo įmonės pavadinimo bruožus.

Paprastumas

Posakis „genialumas slypi paprastume“ nėra iš piršto laužtas. Jei norite, jog Jūsų pavadinimą auditorija įsimintų, pirmiausia jis turi būti suprastas. Tad pavadinimai, kuriuos dar reikės papildomai analizuoti, šifruoti, nebus tokie sėkmingi. Tiesa, jei neaiškus pavadinimas sužadina smalsumą, tai galima įvardinti jo kūrėjo pergale. Vis dėlto,  šiandieninės globalizacijos laikais, kada gyvenimo tempas ypač greitas, neatpažįstamą žodį išgirdusi auditorija dažniausiai ne gilinasi ar prašo pakartoti, o tiesiog sako: „kitas“.

Trumpumas

Laikas nuo laiko rinkoje atsiranda dalyvių, savo išmonę demonstruojančių griozdiškais, bene visą įmonės istoriją ir misiją išdėstančiais pavadinimais. Tokia praktika nėra skatintina. Įgūdžius ir išradingumą verčiau demonstruoti tiesioginiame darbe, o ne stengtis pavadinimu pranokti pačius save. Geriausio įsimenamumo maksimumu laikomas 3 žodžių junginys, o optimaliausias variantas – vieno žodžio pavadinimas.

Originalumas

Nors ir nepatartina persistengti su pavadinimu, jis privalo būti originalus. Imanuelis Kantas teigė, jog „pirmasis genialumo požymis yra originalumas“. Greičiausiai genialumą atranda tie, kurie sugeba suderinti ir paprastumą, ir originalumą. Tad patariama ieškoti asociacijų, kalbinių meninės raiškos priemonių, nepamiršti tendencijų, reikšmingų įvykių, žmonių.

Taisyklės

Įmonių, įstaigų ir organizacijų pavadinimų kūrimo taisykles reglamentuoja daugybė teisės aktų. Detaliausiai šios taisyklės yra išdėstytos Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarime „Dėl įmonių, įstaigų ir organizacijų simbolinių pavadinimų darymo taisyklių patvirtinimo„. Čia pateikiamos ne tik pavadinimų kūrimo galimybės, bet ir draudimai. Galiausiai, pavadinimas negali prieštarauti etikos, moralės normoms, pažeisti viešąją tvarką ar visuomenės interesą, juo negalima užgaulioti bei įžeidinėti.

Registravimas. Pasitaiko atvejų, kai įmonėms pavadinimą užregistruoti pavyksta tik iš kelinto ar net keliolikto karto. Taip gali nutikti dėl to, jog sukurtas pavadinimas sutampa su jau įregistruotais, ar yra klaidinančiai panašus į kitus pavadinimus ar prekės ženklus. Tokiu atveju patartina pasitikrinti dėl naujojo pavadinimo atitikmens jau įregistruotiems ar laikinai rezervuotiems pavadinimams VĮ „Registrų centras“ interneto svetainėje. Prekių ženklų atitikmenis galite rasti Lietuvos Respublikos Valstybinio partnerių biuro internetinėje svetainėje.

Galutinai registruojami ir įmonę, įstaigą ar organizaciją reprezentuoti gali tik teisės normas atitinkantys, nesutampantys ir į kitus klaidinančiai nepanašūs pavadinimai. Nors ir užregistruotas, toks vardas dar negarantuoja sėkmės. Sėkmė priklauso nuo sugebėjimo perprasti auditorijos  poreikius, lūkesčius bei galimybes.

Įdomūs faktai ir pavyzdžiai:

  • Metų gaminio apdovanojimą ne kartą gavusios Lietuvoje šaldytuvus ir šaldiklius gaminančios bendrovės „Snaigė“ pavadinimas sukurtas vadovaujantis asociacijomis. Šaldytuvas – šaltas tarsi snaigė. Bendrinėje kalboje vartojamas žodis lengvai įsiminė auditorijai.
  • Kompiuterinių paslaugų bendrovė „Yahoo“, 2006 m. pripažinta lankomiausia interneto svetaine pasaulyje, pavadinimą sukūrė remdamasi Jonathano Swifto romanu „Guliverio kelionės“. Čia „yahoo“ buvo vadinamos neišsiauklėjusios, bjaurios, purvinos būtybės, panašios į žmones.
  • Garsiausio gėrimo pasaulyje „Coca-Cola“ pavadinime pateikiamos sudedamosios produkto dalys. „Coca-Colos“ gamyboje naudojami kokainmedžio lapai (coca)  bei ant kolamedžio augantys riešutai (cola).
  • Viena iš trijų pasaulyje lyderiaujančių kompiuterinės technikos gamintojų „Asus“ sėkmingą vardą atrado ne iš karto. Vos įkurta įmonė buvo pavadinta „Pegasus“. Trys pirmosios raidės buvo nubrauktos siekiant pakelti įmonės pavadinimą abėcėliniuose sąrašuose.
Dalintis:

„Buhalterės.lt“ programėlė

  • Valdykite apskaitos dokumentus
  • Susisiekite su buhalteriu
  • Sužinokite svarbiausias mokesčių naujoves