Kaip darbe sukurti aplinką, skatinančią darbuotojų motyvaciją

Svajonių darbą rasti sunku – daugelis darbuotojų dienas leidžia sėdėdami prie kompiuterio, kai dar vaikystėje žadėjo sau tapti astronautais, virtuvės šefais ar didžiausio ryškumo muzikos žvaigždėmis. Tačiau ar tai reiškia, jog visi šie žmonės, kurie neišpildė savo profesinių svajonių, nemėgsta to, kuo užsiima ir darbe jaučiasi nelaimingi?

Patiriamas stresas, mažas darbo užmokestis, verslo kultūros stoka neabejotinai daro neigiamą įtaką darbuotojų motyvacijai. Tad didesnis atlyginimas, lankstesnės darbo valandos bei atsivėrusios karjeros galimybės tikrai padėtų patenkinti savo pavaldinius. Tačiau patenkintas ir laimingas – tai du skirtingi darbuotojai.

Tad kas paverčia darbuotojus laimingais?

Kuo toliau, tuo ryškiau darbdaviai brėžia ribą tarp darbinio ir asmeninio gyvenimo. Tai yra, stengiasi įminti darbuotojų laimės mįslę asmeniškai, pagal pavaldinių poreikius adaptuodami darbo grafikus – suteikia galimybę mažiau laiko praleisti darbe ir daugiau skirti asmeniniams reikalams. Tačiau pasirodo, neribotos atostogos ar ypač lanksčiai sudėliotos darbo valandos nėra pats teisingiausias atsakymas, nes laimingiausi darbuotojai yra tie, kurie tarp darbo ir asmeninio gyvenimo nubrėžtą ribą gali paversti beveik nematoma ar net visai ištrinti.

„Eventbrite“ bendrovė San Francisko būstinėje besidarbuojantys žmonės yra laikomi vienais iš laimingiausių darbuotojų pasaulyje. Kodėl? Nes minėtos ribos čia beveik nėra: žmonės į darbą atsiveda šunis, per pietų pertrauką žaidžiau boulingą, o pavyzdžiui meditacija gali užsiimti bet kuriuo metu – kai tik kyla noras.

Tad pagrindinė idėja visai paprasta – suteikti darbuotojams erdvės, kurioje jie gali linksmai ir smagiai praleisti laiką. Tuomet darbu bus užsiimama kur kas entuziastingiau, kas savaime sąlygos didesnį produktyvumą. Tačiau viso to priežastis slypi šiek tiek giliau.

Gera atmosfera darbe neįsivaizduojama be gerai sutariančių kolegų, tad grupiniai užsiėmimai darbe ar už darbo ribų suburia, padeda sukurti artimesnį ryšį bei susidraugauti. Štai kodėl draugystė tarp kolegų yra ypač naudinga darbdaviams. Ištirta, jog darbuotojai, darbo vietoje turintys geriausią draugą, jaučiasi kur kas labiau įsipareigoję savo įmonei, bei neša didesnę atsakomybę dėl atliekamo darbo kokybės.

Tad investicija į darbuotojų lojalumą, kuriant gerus santykius ir skatinant tarpusavio ryšius, tikrai atsiperka. Tačiau prieš kuriant tam strategiją ir planuojant biudžetą, būtina atkreipti dėmesį į kelis svarbius dalykus:

1. Skirtingi poreikiai

80 % jaunų žmonių mielai socializuojasi darbo aplinkoje, nori pramogų ir papildomos veiklos su bendradarbiais. Tuo tarpu vyresnių, šeimas sukūrusių darbuotojų tarpe tokių entuziastų yra tik 60 %. Tad būtina tinkamai įvertinti situaciją ir atkreipti dėmesį į skirtingus poreikius bei galimą nuomonių išsiskyrimą.

2. Pareiga niekada nevirs malonumu

Renginiai po darbo valandų ar išvykos savaitgaliais – kad ir kaip įdomu ar kūrybiška tai bus, darbuotojai privalo patys nuspręsti, ar nori dalyvauti, tad vadovaukitės savanorystės principu. Jei kyla grėsmė, jog norinčių neatsiras, leiskite jiems patiems vadovauti bei organizuotis pramogas. Svarbiausia, kad viskas vyktų natūraliai, pozityviai ir nedarant bereikalingo spaudimo.

3. Gera atmosfera ne visada garantuoja norimus rezultatus

Tinkamos aplinkos konstravimas susideda iš daugiau elementų, nei linksmybės – jei darbo vietą paversite vienu dideliu žaidimų ir atrakcionų parku, tai dar nereikš, jog tinkamai motyvuojate savo darbuotojus. Suteikite darbuotojams galimybę augti, mokytis, tobulėti, o kartu ir tinkamai atsipalaiduoti – tai neabejotinai įmonei kurs pridėtinę vertę.

Dalintis:

„Buhalterės.lt“ programėlė

  • Valdykite apskaitos dokumentus
  • Susisiekite su buhalteriu
  • Sužinokite svarbiausias mokesčių naujoves