UAB „buhalterės.lt“, įgyvendina projektą „Buhalterių asistento sukūrimas“ Nr. 02-045-K-0041. Bendra projekto vertė – 139 239,10 Eur, iš kurių 69 619,55 Eur sudaro finansavimas iš ES lėšų.
Projektas įgyvendinamas pagal Sutartyje, 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-07 „Skatinti duomenų prieinamumą ir pakartotinį naudojimą“ veiklos „Įmonių investicijos į naujų inovatyvių sprendimų ir skaitmeninių paslaugų sukūrimą, naudojant atvirus duomenis“ poveiklės „Įmonių investicijos į naujų inovatyvių sprendimų ir skaitmeninių paslaugų sukūrimą, naudojant atvirus duomenis“ (Sostinės regionas) ir poveiklės „Įmonių investicijos į naujų inovatyvių sprendimų ir skaitmeninių paslaugų sukūrimą, naudojant atvirus duomenis“ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) projektų finansavimo sąlygų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. 4-639 „Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 4-864 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-07 „Skatinti duomenų prieinamumą ir pakartotinį naudojimą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, ir juose nurodytuose ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas sąlygas ir tvarką.
Buhalterinės apskaitos paskirtis – suinteresuotiems asmenims pranešti įmonės finansinę situaciją. Buhalterinė apskaita ir jos pagrindai yra svarbiausia verslo dalis. Buhalterinė apskaita neapsiriboja tik atlyginimų skaičiavimu, mokesčių mokėjimų bei deklaracijų pateikimu. Tai tarsi įmonės veidrodis, parodantis jos finansinę padėtį, pelningumo bei sąnaudų rodiklius. Tvarkingai vedama buhalterinė apskaita užtikrina verslo skaidrumą, suteikia galimybę stebėti įmonės veiklą bei laiku pastebėti prastėjančius finansinius rodiklius bei numatyti galimus veiksmus. Įmonės buhalterinę apskaitą reglamentuoja daugybė teisės aktų, susijusių su apskaita, mokesčių apskaičiavimu, deklaravimu ir sumokėjimu, kurių reikalavimai keičiasi ypač dažnai, todėl finansininkų ir buhalterių darbas yra sudėtingas, o atsakomybė – didelė. Rinkoje galima rasti nemažai buhalterinės apskaitos paslaugų tiekėjų, kurių paslaugos yra mokamos, taip pat nemokamų portalų, kurie teikia pagalbą buhalteriams: mokesčių kalendoriai, skaičiuoklės, formos ir pan. Tačiau iškilus konkrečiam klausimui ar susiklosčius specifinei situacijai, buhalteriui tenka atsakymo ieškoti teisės aktuose (kurių paieška teisės aktų registruose yra gana yra sudėtinga), kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją (gali tekti ilgokai palaukti, kol bus sujungtas su kompetentingu darbuotoju, galinčiu paaiškinti konkretų atvejį, arba tenka užsiregistruoti vizitui), ieškoti mokamos konsultacijos (ir šiuo atveju pasitikėti konsultanto kompetencija). Automatizuoto įrankio, kuris realiu laiku galėtų pateikti konkretų atsakymą į specifinį klausimą ar situaciją, rinkoje nėra.
Projekto metu planuojama sukurti robotizuotą, dirbtinio intelekto pagrindu veikiantį virtualų buhalterio konsultantą/asistentą, kuris suteiktų vartotojui greitą, patikimą ir individualizuotą konsultaciją buhalterinės apskaitos klausimais, remdamasis informacija iš oficialių šaltinių.
Šiuo metu rinkoje tokio sprendimo nėra. Kuriamas sprendimas suteiks vartotojams socialinę – ekonominę naudą, nes užtikrins teisėtą ekonominę įmonių veiklą ir verslo skaidrumą, savalaikį mokesčių mokėjimą į valstybės biudžetą, bus taupomas vartotojų laikas ir lėšos.
Projekto pradžia: 2024 m. rugsėjo 30 d.
Projekto veiklas numatyta užbaigti 2026 m. kovo mėn.